Hej igen !

Förlåt för att jag inte har bloggat på ett tag :)
i förrgår så vilade båda mina hästar, för det var värsta snöstorm ;o
Men igår så red jag ;)
Jag red Gina och en till häst i vårt stall som heter Alf.

Gina:
jag red ut med Gina. Vi skrittade och travade och sen till slut så gjorde vi det som Gina älskar, galoppera.
Hon började bråka när man skulle sakta in, så ibland fiick jag inte stopp på henne !! :) men hon tycker det är skit kul ! ;)
Sedan skrittade vi hem :)




Alf:
som sagt så red jag en häst till igår. Han heter Alf och är en 21 årig norsk fjordhäst :)
Han har inte varit igång på ett tag så han va jätte pigg ! Han är en sådan som letar efter saker att bli rädd för. Han kan också börja bocka från ingenstans.
Men jallafall så red jag lite själv i början, men hans ägare gick bredvid för att hon skulle kunna stoppa honom om han skulle försöka göra något.
efter ett tag så drog han ner huvudet. Så jag drev på och så fortsatte han gå. Men efter bara några meter så bara drog han ner huvudet och började bocka och slå. Jag satt och klamra mig fast. Så stod hans ägare i vägen så han inte kunde komma någonstans och sen gíck hon fram och tog honom.
Då satt jag på sidan och fick dra upp mig i sadeln igen med hjälp av hans hals x)
men att jag satt kvar! Tänk er en riktigt grov fjording som vet var han ska! Jag hade inte suttit kvar länge till ;)
Men jallafall, sen gick det bra :)

jätte suddig bild :( men bättre än ingen!

Som sagt, idag ska Bella få nya skor så sen ska jag börja rida henne :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

www.corneliashestar.blogg.se

jag har 3 hästar ' jag älskar hästar<3<3<3

RSS 2.0