nu e jag tillbax

Nu e jag tillbax igen! :)

har haft fullt upp hela helgen så har tyvär inte hunnit blogga någonting alls :/
Men jaja.

Fredag: jag kommer faktiskt inte ihåg vem jag red och så vidare. Tror att jag red Gina en liten sväng :) sen stack jag på studentfest hos Thellan :D
Och så va vi där till 11 halv 12?
sen stack vi hem och SOOOV!

Lördag: gick jag upp vid kvart över 7 (FÖRSOV MIG!) Sen stack jag och pappa till korset  i Dagstorp och så hämtade Laura mig där. sen åkte vi upp till stallet och då va hennes häst redan fixad, så det va bara att köra :)
Så körde vi till Sjöbo -.-
Och jag va hästskötare åt Lauras häst Lillen, på BARA 170 cm i mankhöjd x)
Hon skulle hoppa två 1m.
Eftersom hennes häst bara är 4 år så får den bara hoppa upp till 1m.
Det va 2 1m idag.
Första: rev hon 2:an , men han såg jättestark ut och drog.
Andra: gick han skitbra! Ända fram till sista hinderna, en kombination. Där rev han första hindret.
så det va synd! :(


Söndag: Då va jag på tävling i stävie. Bara en klubbtävling först och sen en vårcup :)
Det gick skitbra! Hon va skittaggad och drog som fan!
80 cm: det gick bra , hon lyssnade inte riktigt på mig, så vi kom skitlångt ifrån på 8:an. Så det blev ett MEGA språng!
Men annars kändes det bra :) vi blev felfria :)

sen va det vårcupen som går i L:C.
Då va hon också pigg och jag fick en bra rytm. Fyfan vilken känsla det va att sitta på sin häst och bara känna att allt funkar! Gina va med på noterna hela tiden och GUD vad överlycklig jag va när vi gick in i mål!
Verkligen en superhärlig känsla!
Vi hade tiden 22. Och vinnaren hade 21.
MEN VI BLEV 2:A !!!!! :DDDD

Så Mimmi vann :)
Saga blev 3:a :)
och Matilda blev 4:a :)
GRATTIS ALLIHOPA! :D

Bild från Stäviecupen tagen av Olivia!(L)

nu e de Måndag så idag ska jag träna dressyr. Kommer kanske inte hinna skriva imorgon, men annars så gör jag det på Tisdag förmiddag, för då har jag säkert tid :)
På tisdag ska jag till Saga och så ska vi rida en långritt på ca 4 timmar :)

Men ni får ha det så bra! :)



Kommentarer
Mathilda

Du äger!

Och din blogg blev skitfin med den nya designen! :D



Jag har en fråga till dig, vilket foder äter dina hästar?



Och skulle du inte kunna skriva om mer än hästar, kanske om skolan eller om dagens outfit i skolan osv.?



Tack för en underbar blogg! :D <3

Lycka till med dina fina hästar! :)

2011-06-13 @ 11:42:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

www.corneliashestar.blogg.se

jag har 3 hästar ' jag älskar hästar<3<3<3

RSS 2.0