Tidsinställt!

Nu sitter jag troligen i skolan på en lektion.

Jag hade tänkt skriva ett litet inlägg om skolan, hästarna & tiden.

Jag ska vara helt ärlig, jag lägger ALLTID hästarna före skolan. Vissa kanske tycker det låter konstigt, men för mig är det en självklarhet att hästarna kommer före. Det händer att hästarna kommer före kompisar också.
Men jag älskar hästarna & älskar att hålla på med ridning så varför skulle jag inte lägga ner min tid på det ?

Jag försöker fixa tiden så jag ska hinna med allt, det funkar sådär. Men jag brukar få ihop det ! :)
Vissa av er kanske undrar varför jag inte skaffar medryttare till mina hästar, här får ni svaren!:

Bella:
Hade aldrig någonsin kunnat tänka mig någon annan människa på Bella, helt allvarligt! Jag rider henne på mitt sätt, och nu har hon fastnat där, tyvär... Men den enda av mina kompisar som har ridit henne senast är Rebecca. Men Rebecca har ridit i hela sitt liv också.
Men jag skulle aldrig någonsin få för mig att skaffa fodervärd till Bella, för hon är så speciell. Det är inte alla personer som klarar av henne eftersom hon är en ganska svårriden ponny. Jag har ridit henne i snart 4 år, och nu känner jag henne skitbra!
Och jag skulle inte vilja förstöra henne nu, inte nu när hon har börjat bli så fin. Jag vet att jag kanske låter lite jobbig och FÖR petig, men jag tycker det är viktigt att hon får den balansen och sånt.
Jag kanske hade kunnat tänka mig en duktig fodervärd, men samtidigt är jag så petig med allt annat också.
som mockning, höpackning och TILLOCHMED vattnet !
Detta är min lilla ängel och jag vill ha henne för mig själv.
egoistisk, jag vet ! :)
 Min ängel ( L )

Gina:
hade faktiskt kunnat tänka mig ha en fodervärd till henne, hon är så sjuukt snäll. Och ALLA kan hantera henne. Men samtidigt är detta min älskade lilla ponny. Det är samma sak som med Bella, hon är MIN och jag hade inte kunnat tänka mig någon annan på henne.
Men om jag hade blivit tvingad att ha fodervärd på någon av mina hästar så hade det blivit Gina :)
men endå, jag  vill ha min hästar för mig själv :$
Jag tycker det blir bäst så :)
Och förresten: man utvecklas bättre om man rider sin häst själv , då får man in den rätta känslan osv.
 Min älskade skatt ! ( L )

Hoppas ni förstår ! :)

SJälvklart går mycket av min tid åt min hästar, men jag hade ju aldrig gjort det om jag inte hade tyckt det va kul!
Jag bara ÄSLKAR att gå ut i stallet efter skolan, mysa med hästarna, få framgångar, även motgångar är bra ibland. För då vet man vad man ska träna på och bli bättre på :)
Jag hade ALDRIG gjort någonting som jag inte hade tyckt va kul ju! :)

Men om man har 2 stycken hästar som jag, Lägg tiden rätt så hinner man allt ! :D

Hoppas detta var ett intressant inlägg ? xD
vad vill ni mer läsa om ? :)
Bara ge förslag ! :)
- mer bilder?
- hot or not?
- bloggtips?
- ridövningar?
Eller något annat som ni har funderat på ? :)

puss!

/ Cornelia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

www.corneliashestar.blogg.se

jag har 3 hästar ' jag älskar hästar<3<3<3

RSS 2.0