Dagen !

Idag har jag ridit båda mina hästar :)

Gina:
började med att skritta fram i ca 10 minuter. Sedan började jag trava fram. För att jag skulle få henne så mjuk och fin som möjligt så gjorde jag mycket volter, serpentiner och skänkelvikningar. Det skötte hon jätte bra och hon gick skit fint! Sedan började jag galoppera fram, med mycket små och stora volter.
Efter att jag hade galopperat fram så började jag hoppa.
Jag började med att hoppa över bom, lite upphöjd bom och bom. Jag gjorde det några gånger och sen kändes hon fin. Då började jag hoppa linjer.
Jag hoppade lite böjda spår och lite rakt fram, lite variation alltså.
Jag hoppade inte så högt först. Men sedan mot slutet kändes hon jätte fin! Hoppade skit fint! Vi höjde upp räcket ganska mycket. Till slut låg det på 115 :) men hon va ganska högt över, så hon klarar nog mer :)
Sedan galoppera jag henne lite och sen trava jag av. Efter ca 5 minuters jogging så fick hon skritta.
Jag skritta av henne i ca 15 minuter. Ett lagom pass tycker jag :)
Hon blev inte så jätte svettig ;)

Min fina lilla häst <3

 (inte bild från idag)


Bella:
Egentligen så orkade jag inte ens gå med henne, men jag gick ut endå. Jag tränade lite hosemanship med henne, men sen blev jag bara så sugen och hoppa upp på henne. När jag hade kommit upp på henne insåg jag att jag hade glömt västen, ttihihi + att jag bara hade grimma och grimskaft på henne. Men jallafall så red jag henne inte så jätte länge. Jag gjorde lite bom-övningar med henne, med mycket volter. Hon skötte sig skit bra!! :)
jag hade jye bara grimma & grimskaft så hon va jätte duktig!
Men helt plötsligt i traven så fatta hon galopp och började bocka av glädje!! :)
Jag bara tänkte "jag ska INTE trilla av nu och idag!" hiihih. Men jag satt kvar och efter ett tag slutade hon.
Tänk att hon för 3 år sedan HATADE att man red på henne!! Hon hade så ont i sina ben att hon inte ville bli riden!
Nu tycker hon det är skit kul att bli riden! :)
Jag älskar henne <3

 (suddig bild) men jallafall bättre än inget :)
VISST ÄR HON SÖT ? :)

 SÖTISEN!! :) <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

www.corneliashestar.blogg.se

jag har 3 hästar ' jag älskar hästar<3<3<3

RSS 2.0